Akta sądowe to dokumenty zawierające istotne informacje dotyczące prowadzonych spraw. W toku postępowania gromadzone są różnego rodzaju dowody, które muszą być odpowiednio zabezpieczone.
Wszelkie dokumenty, które gromadzone są w toku postępowania przed danym organem, określone są mianem akt sądowych. Dokumentami są wszelkiego rodzaju pisma, notatki, plany, rysunki, fotokopie, czy wypełnione formularze. Cała dokumentacja musi być dokładnie opisana sygnaturą lub znakiem sprawy, a w przypadku sprawy karnej dodatkowo kwalifikacją prawną. Wszystkie akta zakończonych spraw sądowych przechowywane są w archiwach zakładowych. Czas przechowywania, jak również warunki i zakres przechowywania takich dokumentów zależy od rodzaju sprawy i jest dokładnie określany w Rozporządzeniu Ministerstwa Sprawiedliwości. Wszystko musi być tak zorganizowane, aby zabezpieczało interesy osób biorących udział w postępowaniu. Kompletne dokumenty muszą być dokładnie ewidencjonowane, posegregowane i odpowiednio zabezpieczone.
Akta spraw sądowych to niezwykle ważne dokumenty, które należy z należytą starannością chronić. Wszystkie muszą być dokładnie zabezpieczone przed dostępem osób postronnych, jak również przed wszystkimi możliwymi niepożądanymi zdarzeniami. Dlatego, że zawierają wszystkie istotne informacje związane z konkretną sprawą, muszą być przechowywane tak, aby nie uległy uszkodzeniom, zniszczeniom ani zabrudzeniom. Ważne, aby wszystkie okładki, teczki, obwoluty, czy też koperty do przechowywania dokumentów były mocne i trwałe. W dobrej jakości tego rodzaju produkty można zaopatrzyć się w Firmie Świat Kopert. Okładki na dokumentację muszą spełniać stosowne wymagania. Mogą być różnych rozmiarów, kolorów i w różnych wariantach, jednak podstawową cechą wszystkich produktów powinna być przede wszystkim trwałość i odporność na zniszczenia.